L'any 1956, Benjamin Bloom, amb l'ajuda d'alguns col·laboradors va crear una classificació de les diferents activitats educatives (coneguda com a Taxonomia de Bloom) ordenades jerarquicament de mes senzilles a més complexes.
Es van definir tres dominis d'activitats educatives: COGNITIU, AFECTIU I PSICOMOTOR.
L'any 2000, el domini de les habilitats cognitives va ser retocat, modificant els substantius per transformar-los en verbs.
Imatge extreta d'aquesta pàgina: http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg
Ara han passat més de 50 anys i la Taxonomia de Bloom segueix sent una eina fonamental per als educadors, per establir els objectius d'aprenentatge en les diferents assignatures. Actualment ens trobem en una era digital,, així que a l'any 2008 Andrew Churches va completar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament per a RECORDAR, COMPRENDRE, APLICAR, ALANLITZAR, EVALUAR I CREAR.
Clica aquí si vols veure la taula creada per Andrew Churches:
TAXONOMIA DE BLOOM PER A LA ERA DIGITAL -ANDREW CHURCHES (2008)
Informacio extreta de les següents fonts:
- BLOC DE JORDI SIMON
- http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
__________________________________________________________________________
A continuació, mostraré una taula on apareixen totes les eines i recursos digitals que hem après aquest quatrimestre a GTIC, indicant quina habilitat cognitiva, segons la classificació de 2008, es desenvolupa en cada una d'elles:
No hay comentarios:
Publicar un comentario