miércoles, 9 de enero de 2013

Taxonomia de Bloom per a l'era digital (2008)

L'any 1956, Benjamin Bloom, amb l'ajuda d'alguns col·laboradors va crear una classificació de les diferents activitats educatives (coneguda com a Taxonomia de Bloom) ordenades jerarquicament de mes senzilles a més complexes.

Es van definir tres dominis d'activitats educatives: COGNITIU, AFECTIU I PSICOMOTOR.
L'any 2000, el domini de les habilitats cognitives va ser retocat, modificant els substantius per transformar-los en verbs.




Imatge extreta d'aquesta pàginahttp://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg

Ara han passat més de 50 anys i la Taxonomia de Bloom segueix sent una eina fonamental per als educadors, per establir els objectius d'aprenentatge en les diferents assignatures. Actualment ens trobem en una era digital,, així que a l'any 2008 Andrew Churches va completar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament per a RECORDAR, COMPRENDRE, APLICAR, ALANLITZAR, EVALUAR I CREAR.

Clica aquí si vols veure la taula creada per Andrew Churches:
TAXONOMIA DE BLOOM PER A LA ERA DIGITAL -ANDREW CHURCHES (2008)

Informacio extreta de les següents fonts:
BLOC DE JORDI SIMON
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

__________________________________________________________________________

A continuació, mostraré una taula on apareixen totes les eines i recursos digitals que hem après aquest quatrimestre a GTIC, indicant quina habilitat cognitiva, segons la classificació de 2008, es desenvolupa en cada una d'elles:

No hay comentarios:

Publicar un comentario